WooCommerce

WooCommerce har på kort tid vokst til å bli verdens desidert mest utbredte nettbutikk. Over 40% av alle verdens nettbutikker kjører nå WooCommerce. WooCommerce kjører som en utvidelse i verdens største publiseringsverktøy WordPress.

WooExpert

Maksimer var det første godkjente WooCommerce miljøet i Norge og et av få i Europa som fikk gull status.

Integrasjoner

Integrer WooCommerce med ditt forretningssystem for mer rasjonell drift. Se hvilke integrasjoner vi tilbyr.

B2B eller B2C?

Vi har utviklet egne løsninger for grossister, importører og andre som driver salg til bedriftsmarkedet. WooCommerce egner seg også godt for salg til mot forbruker.

Kontakt

Kontakt oss for en uforpliktende prat om WooCommerce, e-handel eller integrering og automatisering.

En WooExpert er et godkjent WooCommerce ekspertselskap.

WooExpert

Maksimer var det første godkjente WooCommerce miljøet i Norge og et av få i Europa som fikk gull status. Vår første WooCommerce nettbutikk ble satt opp i 2012 og vi har jobbet med WordPress siden 2009.

Vi leverer nettbutikker som er ment for salg mot forbruker (B2C) og nettbutikker ment for salg mot bedrifter (B2B). Alt basert på WooCommerce. Ta kontakt med oss om du lurer på noe eller ønsker en tilpasning / funksjonsutvidelse.

Integrasjoner

Vi har utviklet integrasjon mellom en rekke ERP, faktura-, regnskaps-, logistikk- og kassesystemer og WooCommerce.

Mer om WooCommerce

WooCommerce er enkelt å bruke både  som butikksjef og sluttkunde. WooCommerce gir utviklere enkle muligheter for å tilpasse funksjonalitet og design etter ditt behov. Det finnes også et gigantisk utvalg i plugins som er ferdig utviklet og som kan gi deg kortere veg til ønsket funksjonalitet.

Bygget på WordPress

WooCommerce er en utvidelse til WordPress. WordPress er verdens desidert mest populære publiseringsplattform. 26% av hele verdensveven drives av WordPress.

Open source / åpen kildekode

WooCommerce er open source. Det betyr i praksis at det ikke er noen direkte lisenskostnader for å bruke WooCommerce. Har du riktig kompetanse kan du laste det ned, installere det sammen med WordPress på en server og komme i gang selv. Open Source  lisensen GPL er gjeldende, noe som legger få begrensninger på bruken.

Bruk av utvidelser

Det er utviklet 1000-vis av utvidelser til WooCommerce. I Norsk sammenheng ser vi nå at det begynner å bli et godt utvalg av utvidelser for de mest brukte og nødvendige funksjonene:

  • Betalingsløsninger ofte brukt i Norge

  • Fraktberegning og fraktmatriser

    Frakten kan beregnes basert på vekt og volum på varene i handlekurven. Det finnes flere systemer for dette:

    • Bring / Posten
    • DHL
    • PostNord
    • Consignor Shipadvisor

    I tillegg kan man konfigurere frakten på flere andre måter:

    • Fast frakt sats
    • Fri frakt over en terskelverdi
    • Fast frakt basert på vekt/volum og mottakers adresse
    • Spesielle fraktsatser per vare
    • Kombinasjoner av fast frakt, spesialfrakt per vare, fraktberegning og fri frakt
    • Skreddersydde løsninger
  • Integrasjon mot lager-, kasse-, ordre- og erpsystemer

  • Abonnement

    En populær utvidelse er abonnement. Det gjør det mulig å selge varer som gir gjentakende inntekt. Vi har for eksempel satt opp vår kunde www.bikefinder.no med denne løsningen. Daglig, ukentlig, månedlig eller årlig kan brukeren trekkes en fast sum for abonnementet.

    Integrert med et regnskapssystem som Tripletex, 24SevenOffice eller PowerOffice Go slipper man unna masse unødvendig administrativt arbeid!

Funksjoner

Selg hva som helst!

Fysiske produkter, digitale produkter, grønnsaker, abonnement og timer på sykkelverkstedet! Du kan i praksis selge hva som helst!

Modulært system

Det er bygget opp med moduler som kan aktiveres eller deaktiveres.

Valuta

Selger du i norske kroner? Eller EUR? Eller kanskje NOK og USD? Det er støtte for alle verdens valutaer. Med litt know-how og en utvidelse eller to kan du også la brukeren selv velge valuta.

Fantastisk på innhold!

Med WordPress som motor er det å jobbe med innhold en drøm. Du kan publisere krysspublisere innhold, du kan lage funksjonelle landingssider med produkter, handlekurv og utsjekk. Tagg og kategoriser produkter, legg på attributter og gjør det enkelt for brukerne å finne frem til produktene dine ved hjelp av søk, filtrering og navigering. Det er kun din egen kreativitet som begrenser hvordan måten du får innhold ut på.

Kuponger

Kupongkoder er en glimrende måte å gjøre kampanjer på. Mulighetene med kuponger er mange:

  • Send med en kupong kode som gir kunden en fordel ved neste kjøp i nettbutikken
  • Send kupongkoder på nyhetsbrev til eksisterende kunder
  • Gi dine følgere på Facebook, Instagram eller Snapchat egne kupongkoder i forbindelse med kampanjer.
  • Sesongkoder. JUL, PÅSKE, 17MAI
  • Forlatt handlekurv (abandoned cart). Forlot noen handlekurven sin? Send de en e-post etter en tid og gi de et tilbud om å fullføre.
  • Vennekoder. Tilby en kode som de kan gi til sine venner.
  • Ny på nettstedet? Gi tilbud om en førstegangskode, for eksempel fri frakt.
  • Kupongkoder og retargeting.
  • Bruker du bloggere til å skrive om produktene dine? Tilby leserne av bloggen en kupongkode.

Søkemotoroptimalisering i WooCommerce

Det finnes ikke en enkel 3-punkts liste som gir deg en magisk oppskrift på rangering i søkemotorer. WordPress og WooCommerce tilbyr, med riktig oppsett og konfigurering, en god teknisk plattform og et rammeverk for å skape innhold som får rangering i søkemotorene. Et av verktøyene vi ofte bruker er Yoast, en plugin for søkemotoroptimalisering i WordPress.

Ordrebehandling

Ordrer styres på ordrestatus. Ordrebehandling kan gjøres manuelt, det kan styres av integrasjoner mot ordre systemer eller EDI løsninger. Endringer i ordrestatus medfører utsendelse av e-post til kundene med informasjon.

E-post kontakt med kundene

  • Ny ordre => E-post til kunden
  • Ordre sendt => E-post til kunden
  • Notat på ordre => E-post til kunden
  • Ordre kansellert => E-post til kunden

Oppsett av transaksjonse-poster gjøres i administrasjonspanelet.

Her ser vi et eksempel på en ordree-post til Finn Schjøll sin nettbutikk, som selvsagt kjører WooCommerce :-). Der har vi gjort noen tilpasninger. I de fleste av prosjektene vi gjør er det et behov for å tilpasse disse e-postene i en eller annen form.

Ingen begrensninger

Det er ingen begrensning på antall produkter, kunder eller ordrer.

Hva venter du på?

Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat om hvordan vi kan hjelpe din bedrift med WooCommerce.

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.

EVO Elsykler

Hansaworld-integrert nettbutikk i nyskapende design fra Futatsu.