Linda Johansen

Årets nettbutikk 2 år på rad, en nettbutikk i sterk vekst

Vi har sammen med Team Linda designet og utviklet en prisvinnende nettbutikk bygget på WooCommerce. I årets nettbutikk 2020 selger egne hudpleieprodukter formulert og utviklet av Linda Johansen.

Maksimers samarbeid med lindajohansen.no er i stor grad basert på gjensidig respekt. Deres evne å til stille krav, men samtidig lytte til våre anbefalinger bidrar til følelsen av partnerskap og at vi utvikler nettbutikken i samarbeid med dem.

Vi har blant annet laget en løsning hvor ca. 30.000 kunder og kundedata ble migrert fra Mystore til WooCommerce på en god måte. Vi har også utviklet abonnementspakker med forskjellige rabattstrukturer som endrer seg etter hvor ofte kunden får levert varer, hvor de som får hyppige leveranser får mer i rabatt. I tillegg ordnet vi det slik at kundene kan skreddersy sammensetningen i leveransene sine inne på Min side.

Hudpleietesten

Vi har utviklet hudpleietesten, som man gjennom en form for quiz får anbefalte produkter for sin hudpleietype. Veien til kjøp derfra er særdeles kort.

I tillegg har vi en kundeklubb som gir ulik kjøpsopplevelse for de ulike kundegruppene. Spesielt Premium-medlemmene blir spesielt godt ivaretatt med egne tilbud, eget innhold og egne goder.

Årets nettbutikk 2 år på rad!

Hvert år kårer en uavhengig jury de beste norske nettbutikkene. Linda Johansen vant Netthandelsprisen i 2019 og imponerte juryen nok en gang i 2020 med sine nyutviklede nettsider. Juryen trakk fram «en god kjøpsopplevelse, kontroll på alle prosesser og et bevisst forhold til hvordan de skal engasjere og skape kundeverdi i alt de gjør» som grunnlag da hun mottok sin andre pris.

bilde av tre lipglosser fra linda johansen

«Linda Johansen vant Netthandelsprisen i fjor, og imponerte juryen nok en gang. Med en meget god kjøpsopplevelse, steinkontroll på alle prosesser og et bevisst forhold til hvordan de skal engasjere og skape kundeverdi i alt de gjør var de den rette vinneren også i år. De viser utvikling fra i fjor på mange felt, har en lojal kundegruppe – mange av dem er mer som fans, og de har lønnsom vekst.»

– Juryen, Netthandelsprisene 2020

bilde av produktside på lindajohansen.no

Kundens behov i fokus

Nettbutikken er tilpasset til å så raskt, enkelt og tydelig som mulig svare på kundens behov. Det er mange små og store funksjonelle og visuelle tilpasninger som sikrer en god kjøpsopplevelse og konverteringsrate. Her vil vi trekke frem noen av de som vi tror kan være til inspirasjon.

bilde av skin booster på lindajohansen.no
linda johansen nettbutikk

Lag din makeup-palett

Finn dine makeupfavoritter og popp dem i paletten.
Øyeskygger, blush, leppestift og highlight, alt på samme sted. Palettene er gjenbrukbare – bytt farger så ofte du vil.

makeup palettbygger på lindajohansen.no

Abonnement

Linda Johansen tilbyr spesielle VIP-pakker til sine kunder dette er satt opp som abonnementsprodukter som belønner kunder som handler varer med fast levering. Kundene kan selv endre innholdet og styre intervall for sine abonnementer.

mobil screenshots fra lindajohansen.no beauty club

Pakkeløsninger

Ved å utvikle en tilpasset pakkeløsning for Linda sine produkter får man et veldig effektivt salgsverktøy for å øke ordreverdien ved å tilby kundetilpassede tilbehørstilbud.

Nye fraktløsninger

Lindajohansen.no bruker Posten, Helt hjem og Instabox på shipping. Instabox ble lansert i Norge i, og konseptet er pakkelevering til oppbevaringsskap, samme dag som bestilling.

bilde av mobil som viser produkt i nettbutikken lindajohansen.no
bilde av mobil som viser fraktmetoder i nettbutikken lindajohansen.no
portrett av jostein nyquist

Jostein Nyquist

Leder for e-commerce manager teamet vårt

Vil du høre mer?

Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat om hvordan vi kan hjelpe din bedrift med WooCommerce.