Søkemotormarkedsføring (SEO & SEM)

Skap omsetning gjennom økt synlighet i søkemotorene Google og Bing.

Metode

Vi jobber analytisk, strategisk og målrettet mot søkemotoren

Referanser

Vi har hjulpet flere kunder bli mer synlige på nett.

SEO

Vi hjelper deg med teknisk SEO, innhold, lenkebygging og søkeord.

SEM

Vi er Google Partner og kan hjelpe deg med oppsett og optimalisering av Google Ads.

Søkemotoroptimalisering (SEO)

Er du synlig når noen ser etter det du tilbyr?

Hvis svaret er «nei, nja, kanskje» eller noen variasjoner av det bør vi snakke sammen.

Hva er søkemotoroptimalisering

Søkemotoroptimalisering (SEO) handler om å gjøre nettsiden din, og innholdet du lager så relevant og så synlig som mulig for brukerne og søkemotorene som crawler siden din.

Google’s mål er å match så relevant innhold som mulig, av så høy kvalitet som mulig, til det begrepet en bruker søker etter.

Som Norges ledende WooCommerce miljø har vi spesialisert oss på å bygge synlige og effektive nettbutikker. Vårt mål er å hjelpe deg bygge et solid grunnlag for langsiktig vekst.

Dette kan vi hjelpe deg med:

Søkemotoroptimalisering handler i hovedsak om tre områder; lenkebygging, innhold og teknisk SEO. Vi hjelper deg med å identifisere hvordan du kan hjelpe søkemotorene til å crawle og forstå siden din bedre, identifisere hvilke nøkkelord du bør satse på og hvilket innhold du bør lage. Vi hjelper deg også med å forstå hvordan du kan øke troverdigheten til siden din gjennom å bygge flere lenker inn til siden, og ved å vise hvordan du kan linke til andre på en god måte.

Slik jobber vi

  1. Det første vi gjør er å gjennomføre en revisjon av siden din. Hvordan ser siden din ut fra en søkemotors perspektiv? Vi undersøker hvilke nøkkelord du bør satse på, hvilket innhold som bør lages og optimaliseres og hva du må gjøre for å ha en teknisk side som er bedre tilpasset søkemotoren.
  2. Gjennom revisjonen finner vi flere tiltak som vi implementere på kort og på lang sikt. Disse prioriterer vi sammen med deg, og lager en innholdsplan sammen med deg.
  3. Deretter implementerer vi tiltakene som vi har prioritert og setter i verk ulike SEO-taktikker. Dere kan selv implementere så mye eller så lite dere vil. Vi kan både rådgi og implementere tiltakene vi avdekker i analysen.
  4. Parallellt med at vi implementerer tiltak som bør fikses eller optimaliseres iverksetter vi innholdsplanen som vi har laget sammen. Også her kan dere gjøre så mye eller så lite dere vil. Vi kan både rådgi, produsere og korrekturlese innhold. Her er det bare viktig at vi har en god dialog slik at vi produserer innhold som er lik stemmen som merkevaren deres ønsker å ha.
  5. Arbeid med søkemotoren er en kontinuerlig prosess, og vi anbefaler derfor å kjøre nye analyser hver sjette måned.

Søkemotormarkedsføring (SEM)

Noen ganger er det lov å snike i køen.

Med annonsering i søkemotoren kan du by på begreper som du enda ikke er god nok på organisk og måle effekten umiddelbart. Hvis du har en nettbutikk kan du også lage en katalog og opprette engasjerende shoppingannonser dynamisk fra nettsiden din.

Bør du annonsere?

Annonsering er et godt tiltak for å skape vekst med rask effekt. Vi vil alltid basere våre anbefalinger på hvor sterk avkastning vi ser at du kan få fra annonsene.

Vi anbefaler alltid å starte annonseringskampanjer med et lite beløp for å teste ut hva avkastningen blir. Så lenge vi ser at dere tjener penger på annonsene skalerer vi opp.

De fleste kundene hos oss har en avkastning på Google annonsene rundt 1000%. Du kan for eksempel lese om casene våre fra Økoland og Lillelam her.

Slik jobber vi

  1. Først undersøker vi hvilke nøkkelord vi bør by på i Google. Disse nøkkelordene er gjerne søkeord med et stort volum som dere ikke allerede rangerer på
  2. Deretter grupperer vi søkeordene og lager en struktur som utnytter budsjettet best mulig.
  3. Vi setter opp produktkatalogen, konverteringssporing og målgruppedata fra flere ulike kilder.
  4. Når oppsettet er ferdig optimaliserer vi kampanjene jevnlig ved å justere søkebegrep, bygge nye annonsegrupper, justere bud og flytte budsjettet der vi ser den største effekten. Vi styrer alltid annonsene dit vi får mest mulig avkastning, og prioriterer alltid non-brand begrep over egen merkevare.

Har du et potensial du ikke utnytter enda? Ta kontakt så kan vi se hvordan vi kan hjelpe deg med å styrke bunnlinjen gjennom annonsering i Google.

Maksimer er et av Norges sterkeste og eldste WooCommerce-miljøer.

Les mer om WooCommerce her